Fitnesschloe

Annons

Daily breakfast tips & toppings

Dagens improviserade frukost gjord på gröt smaksatt med kanel, stevia och kardemumma (vatten så det precis täcker grynen och in i micron i 3min), toppat med ”pinklady” äpplebitar och en stor skål med caseinpudding vid sidan om. Mums!

Godmorgon!
Ännu är det en vacker dag med strålande solsken vilket gör mig så himla glad!
Eftersom jag vaknade tidigt idag även om vi börjar klockan 11 på förmiddagen så såg jag definitivt till att njuta extra utav min frukost i morse. Sådana mysiga frukost stunder i lugn och ro är verkligen bland det bästa jag vet. Att bara få sitta i en timme, njuta av varje tugga och reflektera kring olika saker är för mig väldigt nyttigt på olika sätt och vis. Nu är det inte långt kvar till flytten, så vi måste ta tag i städningen rejält nu, vi har dock pratat om att ta betala för flyttstädning till ett städföretag, det känns som att det är värt det, så kan man istället fokusera på att flytta in i vår nya lägenhet :)

Jag fick en fråga igår av en tjej som jag tänkte svara på nu när det ändå är frukost.
”Hej Chloe! Jag måste börja med att säga hur jäkla grym du är som dagligen peppar mig och säker många andra med motivation och inspiration till hälsa! Du är grym!! :)
Min fråga till dig är om du har några tips på hur man kan toppa sin frukostgröt och även tips på olika frukostar? :) Om man ska träna efter frukost, vad är bäst i näringssynpunkt att få i sig innan?
Kramar från Caroline”

Svar: Hej Caroline! Tusen tack för dina fina ord, vad glad jag blir :)
Att vara kreativ till frukosten är verkligen hur kul som helst! Till just gröten kan man toppa med nästan precis vad man känner för. De toppings som jag tycker allra bäst om är:

– Bananskivor
– Färska blåbär och hallon
– ”Pink lady” äpplen
– Kanel och Jordnötssmör
– Mandelsmör
– keso med vaniljpulver och stevia
– Kvarg blandat med funlight och frysta bär
– Proteinpulver i gröten
– Kiwi

Osv…
Det går att toppa med hur mycket olika saker som helst. Det gäller bara att använda fantasin!
Angående olika sorters frukostar kan man även där variera i oändligheten.
Mina personliga favoriter är nog någon form av kvargblandning, gröt, proteinsmoothie eller proteinpannkakor. Man kan även såklart äta några skivor utav något nyttigt, grovt bröd toppat med keso, tomat och kalkon. Hur gott och lätt som helst! :) Det man bör fokusera på att få i sig om man vill träna direkt efter frukost är framförallt kolhydrater! Gröt är en väldigt bra frukost för dig som vill hålla mättnaden och blodsockret stadigt. Att mosa en banan i gröten är inte fel det heller, vilket gör den krämigare, sötare och godare.

Hur god ser inte denna macka ut? smorgastips

Tips på olika frukostar kommer jag att publicera här på bloggen framöver!
Har ni någon favorit-frukost som ni vill dela med er utav? :) Kommentera gärna och tipsa! Jag läser alla era kommentarer och blir lika inspirerad varje gång av era spännande recept och liknande.

Nu ska jag göra mig i ordning för skolan och dricka lite kaffe (såklart!) :) Ha en underbar dag!
/Kramar Chloe

Kommentarer
Annons
stats