Fitnesschloe

Annons

Handle the stress

Det här med att hantera stress, det är något jag tror alla måste få hjälp med på ett eller annat sätt. Jag har denna veckan försökt att både få igång mina nya rutiner med skolan, träningen, bloggen och allt men känt mig oerhört stressad och lite vilsen om jag ska vara ärlig. Jag känner att min blogg är en plats där jag ska få vara ärlig och just nu känns det inte precis WOW med just träningen, då jag känner att mina skolrutiner måste prioriteras. Jag hoppas att detta bara är en liten svacka och att jag snart är på banan igen :) Det värsta man kan göra är att låta ångesten ta över, man kanske ska börja ta hjälp av fler tjänster för att lätta på stressen lite, jag har länge tyckt att städningen är extremt dtygt och jag kan gruva mig en hel dag innan det är dags att städa, man kanske ska börja anlita ett städföretag för hemstädning? Hade varit så skönt!

hantera-stress

Det är precis som att döda sig själv om och om igen, då man gräver djupare och djupare ju mer man låter känslan ta över. Har ni varit med om något liknande förut? Att åtminstone försöka låta positiviteten ta över är ett stort steg i rätt riktning. Det gäller att försöka motivera sig själv hela tiden till det bättre. Jag tror att några dagar från träningen inte kommer att skada mig, utan snarare gynna mig och mitt psyke för att verkligen påbörja en nystart med skola och träning. Jag tror denna ”paus” är viktig för mig på alla sätt. Hoppas ni förstår mig!

Nu ska jag fortsätta lektionerna här i skolan och uppdaterar er lite senare. Pussar och kramar från mig :) /Chloe

Kommentera (0)
Annons

Enjoy food outside your kitchen

Hej på er! En alldeles lysande kväll spenderas med min pappas sambo på Restaurang La Trattoria här i Malmö.

la-trottoria

Att avsluta en ganska så skön skoldag på detta sättet är för mig guldvärt! Som jag tidigare har nämnt så är livet till för att njutas och ikväll NJÖT JAG som aldrig någonsin. Jag måste vara ärlig med att säga att jag åt det godaste, mjukaste, degigaste glutenfria bröd jag smakat i hela mitt liv! <3 Jag har alltid förr varit bröd-tokig och när jag nu smakade första biten på detta drömbrödet…

Alltså det är svårt att beskriva hur gott det var! Det som är så underbart med just detta matstället är att de har glutenfria alternativ på både pizza, pasta och bröd vilket gör att vi som är känsliga även kan få njuta :) Så himla bra!

Till middag ikväll åt jag stekt, vitlöks marinerad kycklingfile på en bädd utav stekt sparris och tomat! En underbar måltid med så mycket smak, samtidigt som det var en väldigt nyttig måltid självklart. Att äta ute på restaurang behöver absolut inte menas med att man måste äta något onyttigt eller liknande. Bara för att man tränar och är ”fitness intresserad” behöver man inte stå inne i sitt kök dagarna långa och koka sin kyckling, väga sin potatis eller vad man nu gör. Livet är till för att levas och nyttiga alternativ finns där alltid att välja mellan :)

Kommentera (0)

Leave a Reply

Annons

Daily breakfast tips & toppings

Dagens improviserade frukost gjord på gröt smaksatt med kanel, stevia och kardemumma (vatten så det precis täcker grynen och in i micron i 3min), toppat med ”pinklady” äpplebitar och en stor skål med caseinpudding vid sidan om. Mums!

Godmorgon!
Ännu är det en vacker dag med strålande solsken vilket gör mig så himla glad!
Eftersom jag vaknade tidigt idag även om vi börjar klockan 11 på förmiddagen så såg jag definitivt till att njuta extra utav min frukost i morse. Sådana mysiga frukost stunder i lugn och ro är verkligen bland det bästa jag vet. Att bara få sitta i en timme, njuta av varje tugga och reflektera kring olika saker är för mig väldigt nyttigt på olika sätt och vis. Nu är det inte långt kvar till flytten, så vi måste ta tag i städningen rejält nu, vi har dock pratat om att ta betala för flyttstädning till ett städföretag, det känns som att det är värt det, så kan man istället fokusera på att flytta in i vår nya lägenhet :)

Jag fick en fråga igår av en tjej som jag tänkte svara på nu när det ändå är frukost.
”Hej Chloe! Jag måste börja med att säga hur jäkla grym du är som dagligen peppar mig och säker många andra med motivation och inspiration till hälsa! Du är grym!! :)
Min fråga till dig är om du har några tips på hur man kan toppa sin frukostgröt och även tips på olika frukostar? :) Om man ska träna efter frukost, vad är bäst i näringssynpunkt att få i sig innan?
Kramar från Caroline”

Svar: Hej Caroline! Tusen tack för dina fina ord, vad glad jag blir :)
Att vara kreativ till frukosten är verkligen hur kul som helst! Till just gröten kan man toppa med nästan precis vad man känner för. De toppings som jag tycker allra bäst om är:

– Bananskivor
– Färska blåbär och hallon
– ”Pink lady” äpplen
– Kanel och Jordnötssmör
– Mandelsmör
– keso med vaniljpulver och stevia
– Kvarg blandat med funlight och frysta bär
– Proteinpulver i gröten
– Kiwi

Osv…
Det går att toppa med hur mycket olika saker som helst. Det gäller bara att använda fantasin!
Angående olika sorters frukostar kan man även där variera i oändligheten.
Mina personliga favoriter är nog någon form av kvargblandning, gröt, proteinsmoothie eller proteinpannkakor. Man kan även såklart äta några skivor utav något nyttigt, grovt bröd toppat med keso, tomat och kalkon. Hur gott och lätt som helst! :) Det man bör fokusera på att få i sig om man vill träna direkt efter frukost är framförallt kolhydrater! Gröt är en väldigt bra frukost för dig som vill hålla mättnaden och blodsockret stadigt. Att mosa en banan i gröten är inte fel det heller, vilket gör den krämigare, sötare och godare.

Hur god ser inte denna macka ut? smorgastips

Tips på olika frukostar kommer jag att publicera här på bloggen framöver!
Har ni någon favorit-frukost som ni vill dela med er utav? :) Kommentera gärna och tipsa! Jag läser alla era kommentarer och blir lika inspirerad varje gång av era spännande recept och liknande.

Nu ska jag göra mig i ordning för skolan och dricka lite kaffe (såklart!) :) Ha en underbar dag!
/Kramar Chloe

Kommentera (0)
Annons

Perfect BBQ Friday Dinner

Att äta för att kroppen ska få i sig all näring är viktigt för att fungera optimalt även de dagar man inte tränar :) Ikväll njuter jag utav denna fina middagen som består utav kycklingfilé, stekt zucchini, tomat, basmatiris och Waldenfarm’s sockerfria BBQ sås! :) Jag måste verkligen säga att detta blev en HELT perfekt middag i mina ögon.

bbq-fredag

Det var verkligen så himla gott och så skönt att få i sig riktig mat efter en lång dag. Recension på såsen kommer även inom kort! Jag kom faktiskt precis hem från en heldag i stan med min mormor då vi köpt en del kläder inför hösten. Om jag ska vara ärlig så var det nog nästan 1 år sedan jag köpte något annat än enbart träningskläder, haha!! 😉

Jag har faktiskt aldrig tänkt på att ”klä upp mig” fint utöver gymmet, vilket ändå skrämmer mig lite grann då vi faktiskt även lever ett liv utanför träningen..

Så att köpa nya kläder idag var verkligen behövligt och så otroligt skönt! :) Yttligare ett steg mot något bra! Ikväll så kommer jag att tillbringa min tid med min mormor och morfar hemma hos dom och bara mysa med lite gott framför en film.

Träningen har jag inte brytt mig om nu på 3 dagar men är tillbaka imorgon igen då jag har väldigt spännande och roliga nyheter att dela med mig utav till er :) Nu ska jag sätta igång lite smått med flyttstädningen innan det är dags för oss att flytta, lika bra att börja i tid känns det som. Jag skriver mer om det i ett annat inlägg! Angående mina nya ”planer” i mitt liv med nya värderingar kommer jag även sammanfatta det i ett kommande inlägg så att ni förstår vad som händer i mitt liv just nu. Hoppas ni också får en helt fantastisk fredagskväll! :) /Kram Chloe

Kommentera (0)
stats